Home | Beweging | Voeding | Coaching | Massage & TapingWie ben ik?
     
  Beweging  
     
  Elke training wordt met enorm veel passie opgesteld en aangeboden. Vanuit mijn ervaring en opleidingen is het mogelijk om met bijna eender welke doelgroep, blessure of beperking toch te bewegen/sporten.

Specifieke trainingsvragen kunnen ten alle tijden opgenomen worden.
Hieronder vindt u de verschillende mogelijkheden:

 
     
  Ga direct naar:  
     
  Algemene kracht & conditietraining | Blessurepreventie | Core & Stability | Functional training | Gewichtsbeheersing | (post)Revalidatie | Seniorfit | Sportspecifieke training |Small group training | Groepslessen  
     
     
 
Algemene kracht & conditietraining

Kracht en conditietraining vormen een onmisbaar basisonderdeel voor een fitte en gezonde levensstijl.
Wil je enkel meer kracht opbouwen en een sterker lichaam hebben? Dat kan!
Wil je trainen voor de 10-miles of gewoon conditie opbouwen? Geen probleem!
   
Blessurepreventie

Wel eens last van rugpijn? Misschien last in de nek of schouders? Zwakheden ter hoogte van heupen of knieën?
Soms is er maar een seconde onoplettendheid nodig om het mis te laten lopen. Het ene ogenblik ben je nog mobiel, het volgende geïmmobiliseerd. Door de juiste bewegingen, oefeningen en versterking, kan je na korte tijd al het verschil voelen van een sterker en fitter lichaam met minder of zelfs geen klachten!
   

Core & stability

Core & Stability is een krachtige en effectieve training gericht op de rompspieren ofwel ‘Core’. Het doel is om de diepe en oppervlakkige spieren sterker te maken die de romp stabiliseren en bewegen. Dit zijn voornamelijk de buik-, bil- en rugspieren. Ook jouw evenwicht wordt op de proef gesteld.
Daarnaast leggen we de focus op ademhaling, lichaamshouding en lichaamsbewustzijn. U wordt sterker, krijgt een betere stabiliteit en uw (rug)klachten verdwijnen!
   
   
   


Functional training

Workout met voornamelijk eigen lichaamsgewicht en klein materiaal (kettlebells, TRX, fitnessball, Bosuball,…)
De focus ligt niet enkel op sterker en fitter worden, maar ook op een betere stabiliteit, flexibiliteit en coördinatie! U bouwt daarnaast ook conditie op en het is een ideale workout voor vetverbranding!
Tevens verminder je de kans op blessures aanzienlijk door je stabiliteitsspieren goed te trainen. Ook hardlopers en fietsers zullen veel baat hebben bij functionele training.
   
Gewichtsbeheersing

Een training waarbij je vetverbranding veel hoger is en je meer gewicht verliest.
Door verschillende spiergroepen tegelijkertijd aan te spreken en de intensiteit continu te veranderen, krijg je de beste verbranding van vetten die te veel zijn in ons lichaam.

Buiten deze training krijg je ook de juiste houvast en begeleiding over voeding.

(post)Revalidatie

Blessure, ongeval, ziekte of iets anders aan de hand, zoals acute rug- en nekpijn? Niets is zo vervelend als niet kunnen bewegen!
Na een grondige analyse van uw mogelijkheden en/of beperkingen, kunnen we werken op het herstel en/of een betere opbouw van je lichaam na of tijdens de beperking.
De focus in de acute beginfase ligt op een actieve oefentherapie waarbij de sporter werkt aan de zwakke schakels in zijn keten.

Indien je sport specifiek terug fit wil zijn, werken we de (post)revalidatie af met gespecifieerde trainingen zodat je weer aan de slag kan.
   

Seniorfit

Ook als je een jaartje ouder wordt, is het belangrijk om in beweging te blijven. Door te sporten houd je namelijk jouw spieren en botten langer sterk en lenig. Het is belangrijk dat je lichaam fit blijft om zo lang mogelijk de trap op te kunnen, goed uit bed op te staan en met je kleinkinderen te spelen.

Bewegingen die je veel maakt in het dagelijkse leven (tillen, traplopen, opstaan, etc), zullen gemakkelijker worden en minder energie kosten. Op een laagdrempelige manier gaan we bewegen naar hoe jou dagdagelijks leven eruitziet en wat jij nodig hebt.
   

Sportspecifieke training

Wil je beter presteren in jouw sport? Of kom je uit een blessure en wil je je zwakke punten versterken in functie van je sport? Geen probleem!
We kunnen inzetten op kracht, explosiviteit, flexibiliteit, behendigheid, core, strength & conditioning en herstel.
   
Small group training

Small group fitness is functionele training met een klein groepje (max. 6 personen). Er is veel aandacht voor ieder individu en de juiste houding.
Afhankelijk van jullie doel, kunnen we individueel of samen aan de slag.
Tijdens deze training kunnen we gebruik maken van diverse materialen, zoals fitnessballen, bosuballen, kettlebells, de TRX… En train je op een leuke en afwisselende manier. Tevens werk je aan je kracht, coördinatie, evenwicht en stabiliteit met collega’s, familie of vrienden.
Voorbeelden zijn:
- Bootcamp
- Circuittraining
- Buikspierkwartier
   

Groepslessen

Ik geef verschillende groepslessen voor verenigingen en fitnesscentra.
Voorbeelden van groepslessen:
- Spinning
- BBB(R)
- Figuurtraining
- Core & Stability
- Power/Pump
- Bootcamp
- (Functionele) Circuittraining
- Strength & conditioning / HIIT
- …
 
Zie ook 2 Facebookpagina's voor mijn verenigingen waarbij je kan aansluiten:

- Bootcamp Rijkevorsel
- Beweegstudio B-Fit


 
     
 
     
     
     
     
   
     
  Pictures by Conny Veenhuis & Erwin Goossens